الجمعة، 8 مايو 2009

التاج .. التاج .. التاج ..التاج ...موعودة يالي عليكي التاج




موني العسولة وصديقي العزيز الاستاذ هاني ( مصري جدا ) مررو لى هذا التاج


ودى اول مرة اجاوب على تاج

يلا استعنت بالله على التاج



من أنت ؟ وما الذى تفعله هنا ؟

انا واحدة جواها كتير وجاية اصدعكم شوية باللى جوايا



إسرائيل تقصف كل جنوب ممكن بحثا عنك ، أى شمال ستقصد؟ .

ولا شمال.. هاقعد في مكانى ومش اسيبه ابدا واللى ربنا كاتبه هايكون

بس انا ممكن اصدر لهم حماتى يمكن ياخدوها بدالي




أنت مكلف بحذف حرف من حروف اللغة العربية .. أيها ستختار ولماذا ؟

دي لغة القران ولا يمكن اجرؤ احذف منها اي حرف



لو قدر لك أن تدخل السجن فما هي القضية التي تتمنى ان تدخل بها إليه؟

لا انا مش اقدر ادخل السجن خالص ...هى حماتى طايقانى وانا كدا لما هاتطيقنى بصحيفة سوابق



بالمناسبة.. منذ متى اكتشفت نفسك؟

ومين قال انى اكتشفت نفسي دى نفسي دى محتاجة كريستوفر كولومبوس عشان يكتشفها



على مفترق طريق لافتتان ، اليمنى تقول ( إلى حلمك ) واليسرى تقول : ( إلى مالم يحلم به البشر ) ، أي الطرق ستسلك ؟

انا قنوعة كفاية عليا حلمى بس وعلى الاقل عارفه هو ايه



نحن لا نعيش حياتنا بل نتعلم فيها كيف نعيش ما تعليقك؟

لا احنا بنعيش حياتنا وبتعلم واحنا بنعيش يعنى الاتنين سوا



بجملة واحدة فقط أكتب تعريفاً لكل كلمة من الكلمات التالية:

الوطن


المكان اللى احس فيه باحترامى وحقوقي وادميتي واماني

الأم

بحر من العطاء والحنان

الليل

صديقي

الحب

الحب جميل للى عايش فيه


أمريكا

الثعلب المكار

المرأة

الام والاخت والصديقة والزوجة والابنة وعضو الجمعية المتوحشة باختصار هى كل حاجة

الصمت

في صمت سلبي لا أحبذه وفي ايجابي احبه جدا



الانترنت

عالم تانى



أخترمنصباً واتخذ قرارا ؟

مش بحب المناصب

ولا القرارات





قيس، عنترة، جميل، هم الذين يقولون شعرا، وليلى وعبلة وعزة «صموت» لماذا هذا التغييب للمرأة؟

مغيبة ازاى دا هى المحرك الاساسي .. وبعدين دا شعر غزل لازم راجل يتغزل في مرأإة دا حتى عيب ليلى مثلا اللى تتغزل في قيس هو مافيش حياء ولا ايه



أن تكون مطلوبا لارتكابك جريمة ، خير لك من ألا تكون مطلوباً مطلقاً " ، هل تتفق مع هذه العبارة ؟ علل

لا اتفق ...

لا ياعم انا مش وش اجرام خالص
افضل ان لا اكون مطلوبا .. دا حتى اريح والله



إلى أين تمضي كلمات الحب .. بعد أن نقولها؟

لو قيلت لمن يستحق اكيد هاتروح لقلبه على طول ويردها باحلى منها قولا وفعلا

اما لو كانت لم لا يستحق فستذهب ادراج الرياح



هل تجد علاقة بشكل أو بآخر بين المرأة وقطاع الطرق ؟

لا طبعا يعنى المرأة الرقيقة العسولة الهادية الدلوعة ممكن تشبه قطاع الطرق الوحشين المجرمين غلاظ القلب دول





هذا فراق بيني وبينك .. متى ولمن تقولها ؟

لو لشخص اقولها لشخص لا يصون العشرة ولا يحترمها


اما لو قلتها لشئ فسأقولها لو ربنا اعاننى لكل معصية او ذنب ممكن ارتكبه



كيف هو غداً ؟

غدا في علم الله سبحانه وتعالى وكله من رب العالمين حلو



امرر التاج الى

صبرنى يارب حبيبتى

القدر وأنا

biberss ( سهران لوحدي 2 )


هناك 44 تعليقًا:

غير معرف يقول...

مسالمة
هادية
رايقة
هتاكلي دراع حماتك
دي انطباعاتي

Remas يقول...

مصري جدا

ازيك ياهانى باشا

الاول ميرسي انك كمان مررت لى التاج واناكتبت كدا عندى في البوست معلش مش كنت قريت اجابتك غير لما كتبت البوست عندى

وميرسي على مسالمة وهادية ورايقة

بس بذمتك هى اللى كدا ممكن تاكل دراع حماتها ؟

وبعدين انا حتى في اكلي بقرف اوي يعنى مش باكل اى حاجة

غير معرف يقول...

قصدك أن دراع حماتك اي حاجة؟
ولا اية
هههههههههههههههههههههههههههههههه

MǿиY El-Shreef يقول...

والله والله والله ماظهر ف الريدر الا دلوقتي حالا عاااااااااااااااا

بس ايه الجمال تحسي جواكي بنوته صغننه والله

وشكل حماتك مطلعه عينك اساسا :D

جميله اجاباتك يا ريم

وكل تاح وانتي طيبه

موووووووووووه

mohamed ghalia يقول...

جميلة إجاباتك
ربنا يكرمك ويسعدك دايما

mohamed ghalia يقول...

جميلة إجاباتك
ربنا يكرمك ويسعدك دايما

همس الاحباب يقول...

مبروك التاج
وجميلة جدا اجاباتك
وانا عارف ان حماتك ملاك بس خايفة من الحسد
ههههههههههه
ربنا يسعدك دنيا واخرة
تحباتى

همس الاحباب يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
القلب الحزين يقول...

السلام عليكم


بس انا ممكن اصدر لهم حماتى يمكن ياخدوها بدالي
والله موت من الضحك هفطس
لا انا مش اقدر ادخل السجن خالص ...هى حماتى طايقانى وانا كدا لما هاتطيقنى بصحيفة سوابق
طب والله العظيم زي أم بوسي بالظبط
حماتك والبنات هههههههههههههههه
عجبتني دي جدا تسلم ايدك
المرأة

الام والاخت والصديقة والزوجة والابنة وعضو الجمعية المتوحشة باختصار هى كل حاجة
كذب من قال نصف المجتمع بل هيا المجتمع كلة
كل الود والأحترام والتقدير

Remas يقول...

هانى

هو مش اى حاجة يا هانى بس انا مش بحب انواع اللحوم دي

ههههههههههههههههه

كدا هاتخلينى ابئى نباتية

Remas يقول...

موني الجميلة
انتى اللى عسولة اوي

وبعدين ما انا بنوتة صغونة يامونى هو انتى فاكرانى كبيرة دا انا بس 18 سنة
ههههههههههههههه

بصي انا معروفة انى مجنونة جدا واخواتى واصحابي بيقولولى عمرك ما هاتكبري

تفتكرى قصدهم انى مش عاقلة ؟؟

حماتى دى موضوع تانى بس بتضحكنى والله

وبردو ربنا يخليها لينا

موووووووووه

Remas يقول...

mohamed ghalia

ربنا يخليك يامحمد

وربنا يوفقك في مذاكرتك

وابئى طمني على امتحاناتك

Remas يقول...

همس الاحباب

ازيك يا استاذ خالد

طبعا حماتى ملاك جدااااااااااا

بس انا مش خايفه من الحسد لو عندك متطوع ممكن يحسد حماتى ابعتهولى بسرعة


سلامى لهمس ومامة همس

Remas يقول...

القلب الحزين

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اخبارك ايه واخبار بوسي ايه

ربنا يخليك وميرسي على كلامك الحلو

هى ام بوسي كمان زى مع حماتها

لا انت كدا لازم تعرفنى عليها عشان نبئى اصدقاء الكفاح الحمواتي

ربنا يسعدك ويكرمك

ستيتة يقول...

مش قلت لك سابقا انك ملائكية عسولة
وسيبي دراع حماتك علي
بإذنك يارب
بإذنك يا رب
ولا بلاش
ربنا يهديها ويسخرها ليكي

بقى الستات مفيهومش شبه من قطاع الطرق؟
ماشي

Remas يقول...

ستيتة حبيبتى

والله انتى اللى مش في زيك ابدا

بجد انسانة لا يمكن تتكرر

خلاص انا سايبه لك دراع حماتى تتصرفي فيه براحتك واديتك كل الصلاحيات

حتى لو في شبه يا ستوتة خليه بينا وبين بعض وبلاش نفرح الرجالة فينا

يا ستوتة انا بحبببببك

شمس النهار يقول...

اجاباتك لطيفه جدا

بس مالها حماتك
طب تعرفي ان انا وحماتي الله يرحمها كنا بنحب بعض جدا جدا

غير معرف يقول...

اززززيك ياحبيبتي يارب تكوني بالف خير

يابنتي الحماوات دول موجودين بس عشان يقرفونا بعيشتنا ملهمش اي دور تاني والحمد لله ^ـ^

بس الحمد لله ياختي حماتي اليفة نص نص

يعني يوم عسل ويوم بصل احسن من حماتك يعني هههههههههه

اجاباتك عالتاج جميلة وتدل على شخصيتك الجميلة

ربنا يسعدك ويريح بالك

القدر و انا يقول...

ريم
اجاباتك جميلة وتلقائية
بس ليه كده يا حبيبتى
دانا بادعى لك ربنا يهدى ( بالياء -او بدونها ) حماتك
ماشى ياقمر
تترد لك فى المصيف لما تيجى اسكنجرية

Remas يقول...

شمس النهار

ربنا يخليكى يا شموسة

الله يرحم حماتك

انا على فكرة والله بحب حماتى

وعمرنا ما اتخانقنا ولا كدا بس هى يعنى مناوشات كدا على خفيف منها وانا بكبراو برد بهدوء لكن الحمد لله ولا بيحصل زعل ولا خلاف لانى عارفه كويس اوي انها ست كبيرة وانه مهما يكون لها احترامها وعيب انى اتخانق او اخاصمها

نورتينى

Remas يقول...

نوارة

ازيك ياقمر

انتى اللى زى العسل بجد

يارب يهدى حماتك وحماتى وكل الحموات ياااااارب


ربنا يسعدك يا نوراة ياقمر

Remas يقول...

القدر وانا

ياقمر دا من ذوقك


ربنا يخليكى على الدعوة ومش مشكلو بالياء او بالالف المقصورة مش تفرق المهم النتيجة

انا اصلا عاوزة امتحانات كنزى تخلص بسرعة عشان اروح اسكندرية

ربنا يسعدك ويخليلى ابنك العسول

حنعيش يعنى حنعيش يقول...

عايزة تصدرى حماتك لاسرائيل ....كدة اتاكدت انك بتكرهى اسرائيل اكتر من شعبولا

Remas يقول...

حنعيش يعنى حنعيش

يادكتور انا بعرف انك علقت عندى لما بلاقي المدونة كلها منورة

هههههههههههههههه

شفت انا بكره اسرائيل اد ايه ؟
عشان تعرفو بس ان الستات لهم موقف شجاع في القضية العربية

منورنى يادكتور

لجين أبو الدهب يقول...

حبيبتى ريمة ..

ليكى وحشة والله ..

حاسة انك مش ظاهرة ولا انا اللى بيتهيألى ..

يارب تكونى بخير انتى وبنوتاتك ..

واجاباتك ما شاء الله كلها متزنة وعاقلة زى صاحبتها ..

دمتِ بخير حبيبتى ..

صبرني يارب يقول...

اووووووووووووو
نوووووووووووو

تااااااج

ليه كده يااختي لسه مجاوبه تاج اهو عمناول

طيييييييب على الله التساهيل

Remas يقول...

لجين ابو الدهب

حبيبتى اللى وحشانى جدا

فعلا كنت فترة كدا تعبانة بس الحمد لله بقيت احسن ويمكن بس مشغولة في امتحانات كنزي

ميرسي ياقمر
هو فين بس الاتزان دا ؟

ربنا يسعدك يا لوجى يا جملة انتى

Remas يقول...

صبرنى يارب


طبها يا صبرنى هو انا معقول يعنى حاجة تجيلى واستأثر بيها لنفسي ؟

لازم طبعا يكون ليكى فيها نصيب

دا احنا زملاء الكفاح

NaiRa يقول...

انسانه جميله بجد يا ريم


وحماتك دى موالها موال سبيها على جنب يااختشى

يارب يدوم عليكى الرقه والجمال

Remas يقول...

NeNo Bs MgaNeNo

ياقمر انتى الاجمل والارق

ربنا يخليكى

حماتى دى بعتبرها يعنى الفلفل والملح بتاع حياتنا

هههههههههه

نورتينى وميرسي على كلامك العسول اللى زيك

بنجاواتى يقول...

السلام عليكم

ليه مفكرتيش انك لو عندك صحيفة سوابق الله لا يقدر ممكن ساعتها حماتك تحبك -كنوع من التغيير يعنى-



الوطن

المكان اللى احس فيه باحترامى وحقوقي وادميتي واماني -كل دى كلمة واحدة؟؟!!هه-


هو يا عينى قدر عنترة وقيس انهم يقعدوا يوجعوا دماغهم ويقولوا غزل وعبلة وليلى كل شغلتهم انهم يتكسفوا ويسبلوا عنيهم-لنا الله-

تحياتى
نومستا

Remas يقول...

بنجاواتى

الدكتور عندنا يا مرحبا يا مرحبا

هو قال جملة واحد يا بنجا
وبعدين انت مش عارف انى رغاية ولا ايه ؟

يعنى الكلمة عندى تساوى 10 كلمات

نورتنى يا دكتور والله

MaNoOoSh يقول...

واضح ان حماتك عسل عسل
ههههههههههههه
ربنا يهديهالك ويخليلك زوجك دايما يا قمر
يا حبيبتشى انتى يا مشرفة جمعيتنا المتوحشة الموقرة
ههههههههههههههههههه
سلام يا قمر

حاجات جوايا يقول...

مبروك التاج يا جميل
اجاباتك جميلة وواضح انك طيبة وهادية
ربنا يزيدك

تقبلى مرورى وتحيتى

Remas يقول...

حاجات جوايا

يا حبيبة قلبي ربنا يخليكى


دا انتى اللى عسولة والله

نورتينى بجد ياقمر

Remas يقول...

MaNoOoSh

منووش العثل عندى ايه النور دا

بجد المدونة كلها منورة ياقمر

ربنا يخليكى على الدعوة الحلوة

وحماتى دى حبيبتى

الجمعية متشرفة بيكى وبستيتة وصبرنى وكل العسولات المتوحشات الطيوبات

عاشقه الرومانسيه يقول...

انا جايه دلوقتى مش علشان التاج
نونونونونونوووووووو
انا جايه اقولك كل سنه وانتى طيبه ياريم
عرفت بعيد ميلادك من فاتيما
اكيد انتى كمان شخصيه راااائعه
طبعا ماهو ده برج العظماء
ربنا يجعل ايامك كلها فرحه وهنا وسرور ياااارب

حنين القلب يقول...

ايه الاجابات الهايله دى

عجبنى اوى اجابتك على سؤال السجن

بجد تجنن
ههههههههههههههههههههههه

انا بقى هتسجن بس بعد ما اخلص عليها
حماتى انا مش حد تانى

وش بيغمز

Remas يقول...

عاشقة الرومانسية

وانتى طيبة يا حبيبة قلبي

ربنا يخليكى يارب

وميرسي على كلامك الحلو ورقتك وذوقك


احلى حاجة في عيد ميلادى السنة دى انى عرفتكو وعرفتك ياقمر

ربنا يسعدك ويوفقك لكل اللى تتمنيه

Remas يقول...

حنين القلب

نورتينى ياقمر بجد

ربنا يخليكى يا حنين ومبسوطة ان الاجابات عجبتك

ههههههههههه

انتى تقصدى انك هاتقتلى حماتك
يا شيخة فكرتك هاتقتلى حد تانى


بجد فرحت اوى بتعليقك عندى يا حنين

MaNoOoSh يقول...

انا سمعت اوشاعة كدة ان عيد ميلادك اليومين دول
كل سمة وانتى بصحة وسعادة يا قمر

Remas يقول...

MaNoOoSh

يا حبيبة قلبي وانتى طيبة وبخير وسعادة يارب

هو فعلا الاشاعة دى حقيقة انا عيد ميلادي كان يوم الجمعة

ميرسي لذوقك ياقمر ربنا يخليكى

Ranim Ayman يقول...

وااااااااااااو حلو اوي ايجاباتك علي التاج ما شاء الله


تحياتي مبتسمة دائمااااااااااااا

momken يقول...

تاج جميل جدا
اجاباتك جميله وحكيمه

عجبتنى جملتك الرائعه

(لا احنا بنعيش حياتنا وبتعلم واحنا بنعيش يعنى الاتنين سوا)

اهديلك السؤال ده واجابتك


هذا فراق بيني وبينك . متى ولمن تقولها ؟

لو لشخص اقولها لشخص لا يصون العشرة ولا يحترمها


البوست بشكل عام جميل
تسلم ايدك
تحياتى